YouTube, Hong Kong’daki protestocularla ilgili yanlış bilgi yaydığı iddia edilen bir devlet medya kanalı olan China Central Television’nun reklamlarını kaldırması için baskı yapılıyor.

Twitter ve Reddit’teki kullanıcılar, çoğu Hong Kong protestosunu meşru olmayan yabancı etkinin bir ürünü olarak gösteren reklamların bir dizi ekran görüntüsünü yayınladı. Kullanıcılar, YouTube’u ve ana şirketi Google’ı “siyasi anlaşmazlığı atmaya çalışan“ reklam istilası ”sağlamakla suçluyorlar. Sonuç olarak, protestoların birçok destekçisi Google’ın CCTV’de YouTube’da reklam yayınlamasını durdurmasını istiyor.

Hong Kong’daki bir mühendis olan Chu Ka-cheong, “Google, neden Çin’e [hükümetin] platformunuzla [Hong Kong vatandaşlarının] özgürlüğünü baltalamalarına yardım ediyorsunuz” dedi.

YouTube, reklamları henüz kendi platformunda iptal edilmesi ile ilgili çalışma başlatmadı. Google’ın reklam politikaları, CCTV gibi devlet medya kanallarını doğrudan ele almamaktadır, ancak Google’ın siyasi reklamlar için kuralları var ve reklamın bahsettiği ürünü veya kuruluşu yanlış tanıtan içeriği yasaklıyor. Yine de, CCTV’deki reklamların Google’ın politikalarını ihlal edip etmediği açık değil. YouTube’un konuyla ilgili bir açıklaması yok. CCTV’nin ana YouTube kanalı 560.000’in üzerinde aboneye sahip.

Birçok devlet medya kuruluşu YouTube, RT, Xinhua ve CCTV de dahil olmak üzere varlığını sürdürüyor, ancak çoğu kez geleneksel yayıncılardan farklı kurallarla karşı karşıya kalıyorlar. YouTube, Şubat 2018’de kamu veya devlet fonu alan yayıncılar tarafından yayınlanan videoların altındaki bildirimleri uygulamaya başladı. YouTube, haberler için büyük bir platform haline geldiğinde (yeni bir Pew çalışması, gençlerin yüzde 50’sinin YouTube’dan haber aldığını keşfetti) 2018 tarihli bir blog yazısına göre “doğru yaptığından emin olmak için”.